2013. november 27., szerda

Kakaós kuglóf

Megkívántam megint a kedvenc kuglófomat. Kipróbáltam ezt is az új NUTRI FREE Mix per Dolci (süteményekhez) gluténmentes lisztkeverékből. Nagyon lassan kelt, ezért kénytelen voltam betenni a sütőbe kelni 50 fokra, aztán gőzös sütőben sütöttem.


Hozzávalók (kis adag):
30 dkg NUTRI FREE Mix per Dolci
5 dkg porcukor
2 dkg élesztő
2 dl tej
2 tojás sárgája
5 dkg margarin
egy csipet só
1 csomag vaníliás cukor
2 dkg kakaópor

Az élesztőt édes tejben megkelesztem. Habosra keverem a puha margarint a többi cukorral, a tojássárgákkal, vaníliás cukorral, majd hozzáadom a felfuttatott élesztőt meg a lisztet. Annyi langyos tejjel dagasztom be, hogy lágy kelt tésztát kapjak. A tésztát elfelezzem, egyik felébe beledolgozom a kakaóport és 1-2 ek tejet. Egyszer használatos papír formában sütöttem. Felváltva teszek a két tésztából a formába, és 50 fokos sütőben megkelesztem. Majd 170 fokon kb. fél óra alatt, tűpróbáig sütöm. A sütő aljába edénybe tettem vizet, hogy gőzben süljön.

Nincsenek megjegyzések: