2014. szeptember 14., vasárnap

Csokoládés mandulatorta

Moha mandulás csokoládétortáját készítettem el gluténmentesen. Köszönöm Adrienn az ötletet, nagyon finom volt!


Hozzávalók a tésztához:
10 tojás fehérje
30 dkg finom kristálycukor
40 dkg mandulaliszt

 
A krémhez:
10 tojás sárgája
8 ek cukor
3 ek rizsliszt
3 dl tej
4 ek kakaópor
20 dkg vaj
30 dkg nutella


Sütőpapír hátuljára 4 db 26 cm átmérőjű kört rajzoltam. A 4 tésztalapot 2 adagban készítettem el.
5 db tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd hozzáadva a fele cukrot tovább vertem azzal együtt.
20 dkg darált mandulát fakanállal óvatosan belekevertem. A tésztából két egyforma korongot simítottam az előkészített, sütőlemezre helyezett sütőpapírra.


Előmelegített sütőben 180 fokon egy lapot 12 percig sütöttem. A második lap sütése alatt elkészítettem a második adag tésztát, a 3. és 4. laphoz. Sütés után a lapokat teljesen kihűtöttem.
Amíg a lapok kihűltek elkészítettem a krémet. A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral, rizsliszttel és a tejjel, kis lángon, folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. A tűzről levéve hozzákevertem 4 ek. kakaóport és a nutellát, majd kihűtöttem és hűtőbe tettem.
A szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem és kanalanként hozzáadtam a kihűlt főzött krémet.


A tortalapokról lehúztam a sütőpapírt A krémmel betöltöttem a tortát, és kívülről is bevontam vele. Egy éjszakát a hűtőben pihent, majd másnap fondant bevonattal díszítettem.














1 megjegyzés:

Moha írta...

Gyönyörű lett! Örülök, hogy ízlett is!