2014. július 13., vasárnap

Dobos torta


Hozzávalók egy 20 cm-es tortához:
6 tojás
6 dkg Mester süteményliszt
6 dkg keményítő
6 dkg porcukor
6 dkg kristálycukor
3 ek olvasztott vaj.

A Dobostortához 6 db lapot kell sütni. A lapokat kettesével készítettem el.
Tehát 2 tojás sárgáját 2 dkg porcukorral habosra kevertem, 2 tojás fehérjét 2 dkg kristálycukorral fényes habbá vertem. Majd a tojásfehérje habot összekevertem a tojássárgás keverékkel, hozzászitáltam 2 dkg Mester sütilisztet és 2 dkg keményítőt, óvatosan belekevertem, és végül hozzáforgattam 1 ek. olvasztott vajat is.
Sütőpapír hátuljára két darab 20 cm átmérőjű kört rajzoltam. A sütőpapírt nagy sütőlemezre terítettem, és erre kentem egyenletesen 2 kört a piskótamasszából. 200 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem.
A fentieket még kétszer megismételtem, így készült el összesen 6 kerek piskótalap.


Krém:
20 dkg kristálycukor
4 tojás
2 ek kakaópor
10 dkg étcsoki
20 dkg vaj

Az egész tojásokat a cukorral kihabosítom, gőz fölött, folyamatosan kevergetve jól felforrósítom. A tűzről levéve beleszitálom a kakaóport, és belekeverem az apróra vágott csokoládét, amíg teljesen homogén krémet kapok. Teljes kihűlésig hűtőbe teszem, majd kihabosítom a vajjal. Ezzel a krémmel összetöltöm a lapokat és kívülről is bevonom a tortát.

A tetejére:
10 dkg kristálycukor
piciecet

A cukrot az ecettel karamellizálom, a legszebb piskótalap tetején egyenletesen elterítem, ha picit hűlt, éles késsel, határozott mozdulatokkal cikkekre vágom. A karamell lapocskákkal díszítem a torta tetejét.





Nincsenek megjegyzések: