2014. április 18., péntek

Sárgarépás muffin mascarpone krémmel

Kedves barátnőmtől kaptam a receptet, amit gluténmentesítettem
Hozzávalók:
30 dkg reszelt sárgarépa
1 citrom héja
20 dkg cukor
6 tojás
2 mk. sütőpor
20 dkg liszt (fele-fele Cölipán és rizsliszt)
10 dkg dió ( most darált mandulából készült)
Csipet fahéj
5 dkg olvasztott margarin

A tojások fehérjét a fele cukorral kemény habbá verjük.
A tojások sárgáját a többi cukorral és az olvasztott margarinnal kikeverjük, majd belekeverjük a reszelt sárgarépát, a darált diót, a citromhéjat, majd a sütőporral és fahéjjal összekevert lisztkeveréket.
Sütőpapírral bélelt kapcsos kerek tortaformában 170 fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Most az egyik részéből nyuszis torta, a másik feléből cupcake készült.

Krém:
50 dkg mascarpone
15 dkg porcukor

A mascarpone-t a cukorral kikeverjük, és elektromos habverővel kihabosítjuk.

A tortát két lapba vágjuk, a krém nagyobb részét közé kenjük, a torta tetejét és oldalát baracklekvárral kentem be vékonyan. Majd fondanttal vontam be.
A muffinokra csillagcsőrös habzsákból nyomtam a krémet.

Tavaly húsvétkor is készült ilyen figurás díszítéssel:
És ilyen volt egy évvel azelőtt...

Nincsenek megjegyzések: