2014. december 26., péntek

Mákos guba torta


Mákos gubát készítettünk karácsonykor tortaformában sütve.
A recepthez készítettem először is néhány gluténmentes bagettet.

Hozzávalók 6 db bagetthez:
15 dkg Schar Mix B
10 dkg Farmo LP Low Protein
1 ek burgonyapehely
1 tk psyllium
1 mk só
1 mk cukor
1 dkg élesztő
1,5 dl langyos tej
1 dl langyos víz
1 ek olaj


A hozzávalókat jól kidagasztottam. Olajos kézzel 6 bagettet formáztam. Bagettsütő rácsra helyezve, 40 fokos sütőben 40 percet kelesztettem. Majd 200 fokos gőzös sütőben 20 perc alatt megsütöttem.



Hozzávalók a mákos gubához (2 személyre):
2 bagett
2 tojás
4 dkg darált mák
5 dkg porcukor
3 dl tej
reszelt citromhéj
1 ek kristálycukor

A bagetteket felkarikáztam, tálba tettem. A tejet a citromhéjjal felforrósítottam. A tojások sárgáját a meleg tejjel elkevertem, és a kiflikarikákra locsoltam. A mákot a porcukorral összekevertem, és a kiflikre öntöttem, összekevertem. Vajjal kikent 20 cm-es kerek tortaformába tettem a masszát, a tetejét simára igazítottam. 180 fokos sütőben 15 percig sütöttem. Közben a 2 tojás fehérjét 1 ek cukorral keményre vertem. A mákos guba tetejére kentem, és még addig sütöttem, míg a hab teteje szépen barnulni kezdett. Langyosan tálaltam.




Nincsenek megjegyzések: